Zdjęcia z imprezy
Poniżej zamieszczamy linki do zdjęć z imprezy :)
GALERIA cz. 1 (Zdjęcia wykonała Agnieszka Maszewska)
GALERIA cz.2 (Zdjęcia wykonała Agnieszka Maszewska)
GALERIA cz.3 (Zdjęcia wykonał Grzesiek Zając)
Poniżej zamieszczamy linki do zdjęć z imprezy :)
GALERIA cz. 1 (Zdjęcia wykonała Agnieszka Maszewska)
GALERIA cz.2 (Zdjęcia wykonała Agnieszka Maszewska)
GALERIA cz.3 (Zdjęcia wykonał Grzesiek Zając)
Poniżej zamieszczamy mapy z tegorocznej edycji :)
Kategoria TZ: etap I i etap II
Kategoria TU: etap I i etap II - mapa 1 i mapa 2
Uwaga, uwaga - akcja spontan. Dziś (tj. 1 czerwca), jutro i w piątek na profilu Manewrów o godz. 21:00 opublikujemy zadania konkursowe. Codziennie do wygrania 3 mapy - ale jedna osoba może wygrać tylko raz. Serdecznie zapraszamy do zabawy! :)
Najważniejsze zasady w pigułce. Więcej w Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK.
1. Celem zespołu jest pokonanie pieszo trasy i odnalezienie Punktów Kontrolnych zaznaczonych na mapie, dostarczonej przez organizatora. Na pokonanie trasy uczestnicy mają wyznaczony pewien limit czasu (taki aby trasę móc pokonać marszem) + limit spóźnień. W pierwszej kolejności liczy się dokładność pokonania trasy (jak najwięcej poprawnie potwierdzonych punktów). Dopiero przekroczenie limitu czasu skutkuje punktami karnymi za czas (1 punkt karny za każdą minutę w limicie spóźnień, oraz 10 punktów karnych za każdą minutę powyżej limitu spóźnień. Np. jeżeli limit czasu wynosi 100 minut i limit spóźnień 20 minut a zawodnik pokona trasę w 125 minut to otrzyma 70 punktów karnych (20* 1 w limicie spóźnień i 5*10 powyżej limitu spóźnień).
2. Punkt Kontrolny jest charakterystycznym miejscem w terenie. Punkt Kontrolny oznaczony jest tzw. lampionem, czyli kartką biało-czerwoną wielkości A4 z dwuznakowym kodem np. C7.
3. Odnalezienie Punktu Kontrolnego należy potwierdzić na karcie startowej. Przez poprawne potwierdzenie rozumie się wpisanie w pierwszą wolną kratkę na karcie startowej numeru punktu i dwuznakowego kodu za pomocą kredki świecowej znajdującej się przy lampionie. W przypadku braku kredki przy lampionie (np. ktoś urwał, zdarza się) potwierdzenia nalezy dokonąć własnym długopisem.
Brak potwierdzenia Punktu Kontrolnego to 90 punktów karnych.
4. Mapy szczególnie w kategoriach TU i TZ będą przekształcone, mogą być niepełne, pocięte, rozciągnięte, w zmiennej skali, obrócone, całe mapy lub jej elementy mogą być odbiciem lustrzanym.
5. Na trasach, szczególnie TU i TZ mogą pojawić się punkty stowarzyszone. Punkty stowarzyszone mogą znajdować się w odległości nie mniejszej niż 2mm w skali mapy od szukanego punktu charakterystycznego (np. jeśli skala mapy wynosi 1: 10 000 to Punkt Stowarzyszony nie może stać bliżej niż 20m od poszukiwanego punktu charakterystycznego). Potwierdzenie punktu stowarzyszonego zamiast poprawnego skutkuje otrzymaniem 25 punktów karnych.
6. Na trasach mogą pojawić się tzw. LOP czyli Linie Obowiązkowego Przejścia. Jest to kawałek trasy, który trzeba przejść od początku do końca. Na LOPie mogą być ustawione Punkty Kontrolne - niewiadomo gdzie, ale wiadomo ile ich będzie. Punkty te muszą być dobrze widoczne z drogi (i ustawione maksymalnie do 5m od środka drogi). Za brak potwierdzenia punktu na LOP zawodnik otrzymuje 60 punktów karnych, za punkt stowarzyszony do LOP - 15 punktów karnych.
Poniżej znajduje się mapa etapu dojściowego z przystanku WKD Otrębusy do bazy imprezy.
Poniższą mapę należy wydrukować samodzielnie (bez skalowania, wtedy skala będzie się zgadzać).
Po przejściu trasy wypełnioną kartę startową prosimy oddać w bazie zawodów.
Powodzenia!
PRZEDSTAWIAMY MIEJSCE BAZY, MIEJSCA PARKINGOWE ORAZ SCHEMAT DOJŚCIA
DO BAZY. DO ZOBACZENIA W NIEDZIELĘ :-)
Dojazd komunikacją publiczną opisany jest w regulaminie!
Pierwszy termin zapisów minął we czwartek 2 czerwca o godz. 18:00.
Mapy już wydrukowane :-)
Spóźnialscy mogą się nadal zapisywać, ale już z podwyższonym wpisowym.
Wpisowe wynosi 8 zł od osoby, dla studentów i uczniów - 5zł od osoby (płatne na starcie), dla osób zapisanych po terminie wzrasta o 50%. Wpisowe na trasie familijnej wynosi 12 zł od zespołu. Osobom zapisanym po terminie nie możemy zagwarantować pełnych świadczeń (np. może zabraknąć map), dlatego prosimy o wcześniejsze zapisy.
Uwaga! Nie wysyłamy potwierdzenia zapisu na listę, jeśli poprawnie wypełniliście formularz, Wasze zgłoszenie na pewno do nas dotarło :)
ZAPISY PRZEZ INTERNET ZAMKNIĘTE
MOŻNA ZAPISAĆ SIĘ NA STARCIE W MIARĘ DOSTĘPNOŚCI MAP.
IV edycję EskapebolInO
![]() |
![]() |
Otrębusy, 5 czerwca 2016r.
Regulamin imprezy
1. Organizator i zespół organizacyjny:
Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie (http://www.skpb.waw.pl)
Kierownik imprezy: Mariusz “Dzidek” Pietrzak, PInO 723
Sędzia Główny: Marek “White” Białowąs, PInO 592
Budowniczowie tras:
TZ1 i trasa dojściowa - Mariusz „Dzidek” Pietrzak
TZ2 - Marek “White” Białowąs
TU1 - Paweł „Pingwin” Łodziński, AInO 0381/2015
TU2 - Krzysztof Lisak
TP1 - Grzegorz Zając
TP2 - Arek Majewski
TF - Roman Pietrzak
Kontakt do organizatorów: eskapebolino[at]gmail.com
2. Termin i miejsce:
Niedziela 5 czerwca 2016 r., Otrębusy – Las Młochowski
Bazaimprezy znajduje się na Polanie Zosin w Otrębusach.
Atrakcje dodatkowe: OGNISKO, "bieg po blachę"
3. Forma:
Szczegółowy plan dojścia do bazy (trasa dojściowa) pojawi się na stronie pod koniec maja.
Zawody odbywają się w dzień. Wszystkie zespoły startują i przychodzą na metę “za jasności”.
Kategorie:
* TZ - trasa dla zaawansowanych (trudna), mapy znacznie przekształcone, start w zespołach 1-2 osobowych; 2 etapy po około 4 - 5 km; 2x2 pkt. do OInO
* TU - trasa dla średniozaawansowanych, mapy przekształcone, start w zespołach 1-3 osobowych; 2 etapy po około 4 - 5 km; 2x2 pkt do OInO
* TP - trasa dla początkujących, mapy nieznacznie przekształcone lub wcale, start w zespołach 2-5 osobowych; 2 etapy po około 3 - 4 km; 2x2 do OInO
* TF - trasa familijna dla rodzin z dziećmi (trasa wyznaczona kolorowymi wstążkami z zadaniami do wykonania) - 1 etap; 1x2 pkt. do OInO
* Możliwe inne trasy np. trasa dojściowa z przystanku WKD na start; 1 pkt. do OInO
Kategorie TZ oraz TU są zaliczane do XLIX Konkursu o Tytuł Mistrza Warszawy i Mazowsza w Marszach na Orientację (TMWiM) – runda VIII.
W trakcie Eskapebolino odbędzie się etap specjalny, tzw. "bieg po blachę", w którym udział wezmą:
- Magda Maszewska "Szefowa" - kierownik Nocnych Manewrów SKPB w 2014 i 2016 r., pomysłodawczyni EskapebolInO oraz kierownik jego pierwszej edycji, budowniczy tras na obu imprezach i "spiritus movens" marszów na orientację w SKPB, PInO 725.
- Jarek Chodkowski "Chrupek" - kierownik Nocnych Manewrów SKPB w 2013 i 2015 r., budowniczy tras na Nocnych Manewrach SKPB, OrgInO 67/2015/8 (OMC PInO:-).
Na zakończenie "biegu po blachę" (w okolicach godz. 18) w bazie zawodów odbędzie się uroczyste wręczenie blach przewodnickich SKPB Szefowej i Chrupkowi. Zapraszamy do pozostania z nami w tym uroczystym momencie.
4. Punktacja i sędziowanie
Zgodnie z regulaminem PTTK:
http://ino.pttk.pl/przepisy/reg/zasady_punktacji_i_wspolzawodnictwa_na_turystycznych_ino_pttk.pdf
5. Dojazd
Transportem własnym:
Dojazd do Otrębus, ul. Sosnowa. Parking przy ulicy Sosnowej w pobliżu szosy wojewódzkiej Otrębusy-Nadarzyn. Dojście do bazy zawodów około 500 m (trasą dojściową).
Komunikacją publiczną:
- WKD do przystanku Otrębusy. Odjazdy z dworca Warszawa Śródmieście WKD w niedzielę: 9:20, 9:50, 10:20, 10:50. Czas jazdy 38 min. Dojście do bazy – ok. 1,3 km (trasą dojściową)
6. Teren, mapy
Leśny, miejscami wydmowy, miejscami trudno przebieżny.
Mapy czarno-białe i kolorowe, topograficzne, orto, biegowe, inne.
7. Zgłoszenia i wpisowe:
Zgłoszenia będą przyjmowane za pomocą formularza elektronicznego do czwartku 2 czerwca 2016 r. do godz. 18.
Wpisowe wynosi:
- na trasach TZ, TU, TP – 8 zł od osoby.
- dla studentów i uczniów – 5 zł od osoby.
- na trasie TF – 12 zł od zespołu.
Wpisowe dla osób zgłoszonych po terminie wzrasta o 50%. Osobom zgłoszonym po terminie organizatorzy nie gwarantują pełnych świadczeń (np. może zabraknąć map).
Osoby posiadające bilet wolnego wstępu na IV EskapebolInO wydany przez MKInO startują bezpłatnie pod warunkiem terminowego zgłoszenia. (Honorujemy również bilety wydane w 2015 r. na odwołaną edycję EskapebolInO, która miała odbyć się 13.09.2015 r.)
8. Start
Rozpoczęcie imprezy z rozdaniem dyplomów dla zwycięzców III edycji EskapebolInO – godz. 10:45.
Start wszystkich kategorii od godziny 11:00. Zamknięcie startu tras TZ, TU i TP o godz. 12:30.
9. Świadczenia
10. Osoby niepełnoletnie
Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w imprezie tylko i wyłącznie pod opieką dorosłego opiekuna.
11. Postanowienia końcowe
- Impreza odbędzie się bez względu na pogodę. Może się nie odbyć w przypadku wprowadzenia zakazu wstępu do lasu!
- Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
- Za szkody wynikłe wobec uczestników ani organizator ani gospodarz terenu (Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Chojnów) nie ponoszą odpowiedzialności.
- Zgłoszenia po terminie nie gwarantują pełnych świadczeń.
- W trakcie imprezy obowiązuje zakaz spożywania alkoholu (piwo to też alkohol).
- Obowiązkiem uczestnika jest przestrzeganie przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciwpożarowych w trakcie imprezy.
- Zgłoszenie się na imprezę lub udział w imprezie jest jednoznaczny z oświadczeniem o zapoznaniu i akceptacji Regulaminu wyjazdów organizowanych przez SKPB Warszawa, dostępnym na stronie internetowej SKPB Warszawa www.skpb.waw.pl