Wyniki

Ostateczne wyniki dostępne pod linkiem: [KLIK]

 

 

Baza Zawodów

Bazą IV edycji Nocnych Manewrów SKPB jest Gimnazjum im. Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920r. w Stanisławowie Pierwszym. 

LINK DO GOOGLE MAPS

Dojazd do Bazy

Komunikacją publiczną: 

Autobusem 705 lub 735 (II strefa biletowa) do przystanku "Stanisławów". Oba autobusy odjeżdżają w Warszawie z przystanku "Żerań FSO". 

Samochodem: 

-> w kierunku na Żerań -> następnie drogą 633 na Nieporęt. Szkoła jest po prawej stronie drogi, do szkoły należy skręcić tuż za nieczynnym fotoradarem (owiniętym w foliowy worek). Charakterystycznym punktem jest też pomarańczowy znak "Uwaga dzieci".  UWAGA! Na terenie szkoły jest sporo miejsc do parkowania, na parkingu kierować ruchem  będą Was wyznaczone osoby - prosimy o stosowanie się do ich zaleceń. W razie gdy zabraknie miejsc na terenie szkoły, parkować można przy basenie (za szkołą) lub w uliczkach w pobliżu szkoły. 

Za szkołą znajduje się basen, gdyby ktoś miał ochotę odświeżyć się rano w basenie, basen będzie czynny od godz. 8:00. Basen płatny we własnym zakresie. 

http://osir.nieporet.pl/

Przypominamy o obowiązkowym zabraniu ze sobą:

- obuwia na zmianę (po szkole poruszamy się tylko w zmienionym obuwiu, najlepiej na jasnej podeszwie!)

- odblaski dla bezpieczeństwa 

- ciepłego ubranie (rękawiczki, czapka)

 

Listy startowe

Opublikowaliśmy listy startowe. Od tego momentu wszelkich zmian osobowych w drużynach (dodanie uczestnika, zamiana uczestnika) dokonujemy już tylko w Bazie Zawodów.

Opublikowaliśmy położenie Bazy Zawodów

Czytaj więcej...

Harmonogram Zawodów

Czwartek 20.11 (wieczorem) - opublikowanie list startowych 

Piątek - 21.11 (wieczorem) - szczegółowy harmonogram imprezy 

 

Sobota 22.11 / Niedziela 23.11

9:00 - Upublicznienie Bazy Zawodów 

16:00 Otwarcie Sekretariatu

17:00 Oficjalne rozpoczęcie Zawodów 

17:30 Odjazd pierwszego autokaru na start tras H, A1, A2

17:40 Odjazd pierwszego autokaru na start tras T1, B1

18:00 - "Minuta zero" - start wszystkich kategorii 

22:00-07:30 Meta, wstępne wyniki 

08:30 Rozdanie dyplomów, nagórd, zakończenie imprezy 

 

Nocne Manewry - o co w tym chodzi?

Czas i miejsce 

Zawody odbędą się w nocy z soboty na niedzielę (z 22 na 23 listopada).  Baza zawodów będzie położona w okolicach Warszawy. Dokładna lokalizacja jest tajna i zostanie ujawniona w dniu zawodów o godzinie 9:00 na stronie zawodów oraz mailowo do zapisanych uczestników. Do bazy będzie można dojechać samochodem lub komunikacją publiczną (przejazd z centrum Warszawy zajmie nie dłużej niż 1,5h). 

Bazą zawodów będzie szkoła, gdzie chętni uczestnicy po ukończonych zawodach będą mogli przenocować w warunkach turystycznych na sali gimanstycznej. Osoby nocujące powinny zabrać ze sobą karimatę oraz śpiwór, które na czas zawodów będzie można zostawić w bazie. 

O co w tym wszystkim chodzi?

Zawodnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami. Celem zespołu jest odnalezienie w terenie punktów z mapy w ustalonym limicie czasu. Limit czasu jest tak dobrany, aby każdy zawodnik w tempie spacerowo-marszowym i nie gubiąc się zanadto dotarł na metę. Punkty kontrolne w terenie to miejsca charakterystyczne np. szczyt górki, dołek, skrzyżowanie dróg leśnych. W miejscu charakterystycznym znajduje sie tzw. lampion z kodem, który zawodnicy nanoszą na swoją kartę startową za pomocą kredki umieszczonej z lampionem. Aby odnalezienie właściwych punktów stanowiło wyzwanie, w okolicy rozstawione są tzw. "punkty stowarzyszone". Za potwierdzenie punktów stowarzyszonych zawodnicy otrzymuję punkty karne. 

Na jednym z punktów jest ognisko, na którym zawodnicy mogą odpocząć, zjeść kiełbaskę i napić się gorącej herbaty. Dla kategorii Beskidzkiej ognisko jest metą, zaś dla pozostałych tras wyznacza mniej więcej połowę trasy. 

Punkty karne

Za bezbłędnie pokonaną trasę w limice czasu zespół dostaje 0 punktów karnych.  Za każde "przewinienie" zawodnicy otrzymują odpowiednią ilość punktów karnych, np. 

  • 25 p.k. - potwierdzenie punktu stowarzyszonego 
  • 10 p.k. - zmiana potwierdzenia 
  • 30 p.k. - pozostawienie wolnej kratki 
  • 1 p.k.  - za każdą minutę powyżej czasu podstawowego, a w limicie spóźnień
  • 10 p.k. - za każdą minutę po limicie spóźnień

Szczegółowe zasady i punktację zawiera dokument "Zasady punktacji i współzawodnictwa na turystycznych imprezach na orientację PTTK"

Kategorie startowe

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach w jednej z czterech kategorii: 

  • Beskidzka - zalecana dla osób początkujących (trasa wiedzie głównie drogami leśnymi, długość trasy ok 15 km, zespoły 1-7 osobowe)
  • Tatrzańska - dla średniozaawansowanych ( długość trasy ok 20 km, zespoły 1-5 osobowe)
  • Alpejska - dla zaawansowanych (długość trasy ok 25 km, zespoły 1-3 osobowe)
  • Himalajska - dla wyjadaczy orienteeringu (długośc trasy ok 30 km, zespoły 1-3 osobowe)

Nagrody 

Zawody wygrywa zespół, który pokona trasę z najmniejszą ilością punktów karnych. Zwycięzkie drużyny otrzymają pamiątkowy dyplom oraz nagrody.  Wśród osób obecnych na zakończeniu rozlosujemy nagrody :) 

Rejestracja 

Zawodnicy mogą startować indywidualnie lub w zespołach. Zapisy prowadzone są przez formularz na stronie zawodów. Zapisy rozpoczęły sie 29 września i potrwają do 19 listopada (lub do wyczerpania miejsc na poszczególnych kategoriach). Chętni mogą również zakupić pamiątkową koszulkę - zapisy zbieramy do 11 listopada. 

Wpisowe 

Udział w imprezie jest odpłatny i wynosi 30zł od uczestnika. Zawody organizowane są non-profit - pieniądze pozyskane z opłat pokrywają koszty organizacji imprezy. Organizator imprezy - Studenckie Koło Przewodnikó Beskidzkich jest organizacją pożytku publicznego. 

Przykładowe mapy

  • mapa dla osób rozpoczynających przygodę z marszami na orientację  (całość)
  • mapa dla osób, które czują się pewnie w nocy i chcą spróbować swoich sił w nocy (część 1 i część 2)
  • mapa dla wyjadaczy orienteeringu i szukających wyzwań (część 1 i część 2)

Poprzednie edycje imprezy

  • 2011r. -  Chrosna, ok. 170 zawodników 
  • 2012r. - Pułtusk, ok. 300 zawodników 
  • 2013r. - Sadowne, ok. 550 zawodników

 

 

 

 

Zapisy

Formularz zapisów jest dostępny pod poniższym linkiem. Zapisy trwają do wyczerpania miejsc, jednak nie dłużej niż do 19 listopada do godziny 23:59. 

 

>>> ZAPISY <<<

 

Koszulki

Zapisy na koszulki zostały już zamknięte. 

 

manewry koszulka prev 2014

 

Regulamin zawodów

Regulamin w wersji PDF do pobrania znajduje się tutaj. 

skpb manewry logo kolor 1

 

Regulamin 

IV Nocne Manewry SKPB 

22-23 listopada 2014, ok. Warszawy

 

I. Organizator i zespół organizacyjny

 

Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie (www.skpb.waw.pl)

Kierownik imprezy: Magda Maszewska “Szefowa” Org InO 35/2012/1 [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]

Sędzia Główny: Marek “White” Białowąs PInO 592 [Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.]

 

Budowniczowie tras:

 

kat. Himalajska - Marek “White” Białowąs

kat. Alpejska 1 - Krzysiek Lisak

kat. Alpejska 2 - Mariusz Pietrzak “Dzidek”

kat. Tatrzańska 1 - Paweł Łodziński “Pingwin”

kat. Tatrzańska 2 - Szymon Kaczmarczyk

kat. Beskidzka 1 - Ola Dziewulska

kat. Beskidzka 2 - Jarek Chodkowski “Chrupek”

 

Oraz liczne grono przewodników i sympatyków SKPB :)

 

II. Termin i miejsce imprezy

 

22-23 listopada (noc z soboty na niedzielę), okolice Warszawy

 

III. Forma

 

Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.

 

Kategoria “Himalajska” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)

Kategorie “Alpejska 1” i “Alpejska 2” - zespoły 1-3 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)

Kategorie “Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2” - zespoły 1-5 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)

Kategorie “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” - zespoły 1-7 osobowe (w razie wygranej nagrody będą tylko dla max 2 uczestników)

 

Kolejność odbierania nagród: Himalajska, Alpejska 1, Alpejska 2, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Beskidzka 1, Beskidzka 2.

 

IV. Punktacja i sędziowanie

 

Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z „Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”. Nie dotyczy to sposobu obliczania limitów czasowych (specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity, niż we wspomnianym dokumencie, jako że mapy nie są przekształcone), jednakże limity będą dostosowane do długości i stopnia trudności tras tak, by ich pokonanie było możliwe w tempie marszu. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.

 

V. Kategorie startowe

 

“Himalajska” (dawniej Masters) -  dla wyjadaczy orienteeringu, ludzi którzy nie raz mieli do czynienia z mapą i kompasem w nocy. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 22km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 30 km). Limit zespołów: 30

 

Alpejska 1” i “Alpejska 2(dawniej Experts) – dla średniozaawansowanych i mniej zaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudno dostępnych (wymagana umiejętność odczytywania rzeźby terenu), punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Długość trasy to ok. 18km w linii prostej powietrznej między punktami ( w praktyce wyjdzie min. 25km). Limit zespołów: 40

 

Tatrzańska 1” i “Tatrzańska 2(pomiędzy dawną Tourists a Experts) – dla średniozaawansowanych, ludzie którzy pewnie czują się z mapą i kompasem za dnia i chcą spróbować swoich sił nocą. Punkty kontrolne w miejscach trudniej dostępnych, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona.Długość trasy to ok. 15km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie min. 20 km).  Limit zespołów: 40

 

Na trasach Himalajska, Alpejska i Tatrzańska będzie ognisko z nieobowiązkową godziną “stopczasu” (szczegóły niżej).

 

Beskidzka 1” i “Beskidzka 2(dawniej Tourists) – dla osób początkujących, które chcą podszkolić swoje umiejętności lub po prostu spędzić noc w lesie. Dość oczywiste punkty kontrolne, punkty stowarzyszone bardzo sporadycznie, mapa nie będzie przekształcona. Mapa względnie aktualna, trasa prowadzi głównie drogami. Meta trasy jest na ognisku.Długość trasy to ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce wyjdzie ok. 15km). Limit zespołów: 40

 

VI. Baza i biuro zawodów

 

Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie podane w dzień zawodów o godzinie 9.00 na stronie zawodów oraz za pośrednictwem adresów e-mail kapitanów zapisanych zespołów.

 

VII. Dojazd

 

Baza będzie znajdować się nie dalej niż 1,5 godziny podróży komunikacją publiczną z centrum Warszawy. Proponowany sposób dojazdu (wraz z mapką) zostanie zamieszczony na stronie wraz z informacją o położeniu bazy.

 

VIII. Ekwipunek obowiązkowy

 

obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),

- obowiązkowo obuwie (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie,

- obowiązkowo jeden sprawny w czasie zawodów telefon na zespół (podany przy rejestracji)

- można wziąć śpiwór i/lub karimatę do posiedzenia przy ognisku i przespania się w szkole.

 

IX. Ognisko

 

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe. Meta tras “Beskidzka 1” i “Beskidzka 2” będzie na ognisku, skąd w dowolnym momencie będzie można udać się do położonej niedaleko bazy zawodów.

 

X. Wpisowe

 

Wpiowe należy wpłacić na rachunek:

 

43 1140 2017 0000 4002 1035 8119

 

tytułem: [nazwa zespołu], [adres e-mail podany przy zapisie]

odbiorca: Magdalena Maszewska (BRE Bank)

nie później niż w ciągu 3 dni kalendarzowych od momentu zapisania się, jednak nie później niż ostatniego dnia zapisów.

Wysokość wpisowego to 30 od każdego uczestnika. Opłata jest bezzwrotna.

XI. Zgłoszenia

 

Zapisy trwają od 29 września godz. 19:00 do 19 listopada do godz. 23:59 za pomocą formularza internetowego (link do formularza zapisów dostępny na stronie zawodów - http://skpb.waw.pl/manewry).

Istnieje możliwość rezerwacji “późnej minuty startowej” - szczegóły w formularzu.

20 listopada w witrynie zawodów opublikowana zostanie lista startowa (wraz z minutami startowymi). W razie wyczerpania limitów miejsc w poszczególnych kategoriach zapisy mogą zakończyć się wcześniej.

Osoby niepełnoletnie mogą startować tylko pod opieką osób pełnoletnich po złożeniu odpowiedniego oświadczenia pisemnego w sekretartiacie zawodów (oświadczenie do pobrania) wraz z podpisami prawnych opiekunów.

W sprawach związanych ze zgłoszeniami (zmiana, rezygnacja), proszę o kontakt z Kierownikiem Zawodów.

 

XII. Koszulki

 

Zapisy na koszulki prowadzone są oddzielnie za pomocą formularza dostępnego na stronie zawodów. Koszulki będą wydawane w sekretariacie w Bazie Zawodów. Opłata za koszulki jest bezzwrotna. Zapisy na koszulki zostaną zamknięte wcześniej niż zapisy na zawody.

 

XIII. Świadczenia

 

- mapa i komplet materiałów startowych dla każdego uczestnika

- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii

- nagrody do rozlosowania wśród wszystkich uczestników (uzależnione od hojności sponsorów)

- protokół w formie elektronicznej

- ciepła herbata w bazie

- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych

- ognisko z godziną "stopczasu" dla wybranych  tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem, napić się herbaty

- potwierdzenie punktów do OInO i OTP

- naklejka zawodów

- świeże powietrze (dużo)

- dobra zabawa

- inne nieujawnione i nieznane jeszcze nawet organizatorowi.

 

XIV. Postanowienia końcowe

 

Zawody odbędą się bez względu na pogodę.

Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.

Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.

Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.

Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zakazane i grozi dyskwalifikacją (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach).

 

 

 

 

Patronat medialny i sponsorzy

PATRONAT HONOROWY

Logo wojewody 4

 

article

 

 

 

PATRONAT MEDIALNY

unnamed

Magazyn Studencki Pod Prąd

PARTNERZY

logo rewasz

Wydawnictwo Rewasz

logo EMnapis 

Wydawnictwo ExpressMap

logo ruthenus 

Wydawnictwo Ruthenus

 bezdroza

Wydawnictwo Bezdroża

 logo BURDA KSIAZKI

Wydawnictwo Burda Media

 logo demart

Wydawnictwo Demart 

 795fe20b06 sklep-podroznika 640x480xs

Sklep Podróżnika